دوباره ... آمدم

روزمره نویسی

دوباره ... آمدم

روزمره نویسی

آرامش حضور خداست،وقتی در اوج نبودن ها نابودت نمیکنه ، وقتی نا گفته ها تو بی آنکه بگی میفهمه ، وقتی نیاز نیست برای بودنش التماس کنی و غرورتو تا مرز نابودی پیش ببری ، وقتی مطمئن باشی با اون هرگز تنها نخواهی بود ، آرامش یعنی همین ، تو بی هیچ قید و شرطی خدا
دوباره ... آمدم
کد جمله تصادفی
کلمات کلیدی
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۲۰ مهر ۹۶، ۱۹:۱۹ - شاهین ام
    :((((
  • ۱۷ مهر ۹۶، ۰۷:۳۲ - رضا صبری
    Like

اهداء خون


 

امروز رفتم یه کیسه خون دادم ...

.

.

.

.

دوتا کیسه خون بهم زدن تا بهوش اومدم

نیم کیلو پسته با دوتا سیخ جیگرم برام گرفتن

یارو گفت دیگه از این ورا پیدات نشه هااااااا!!!!!!!

نمی دونم چش بود اعصاب نداشت ، فکر کنم با زنش دعواش شده بود J

**************************************

امروز مأموریت بودم و شرکت نرفتم بعد از انجام مأموریت یادم افتاد چند ماهی هست که خون ندادم (آخه من بصورت مستمراهداء کننده خون هستم) با اهداء خون احساس خوبی بهم دست میده ، احساس شادی وآرامش ، احساس یک نوع سرزندگی وسرحالی که هیچ چیز نمی شود آنرا عوض کرد ، از اینکه به هم نوعان خود زندگی بخشم ودراه رضای خدا قدم بر می دارم بسیار شادمانم .

 

به شما دوستان عزیز توصیه می کنم اگه توانایی جسمی رو دارید حتما این کار رو انجام بدید و تجربه خوبی بدست بیارید .

جدا از حس خوب از لحاظ پزشکی  ثابت شده است کسانی که مستمر خون می‌دهند از سلامت جسمی و روحی زیادی برخوردارند.  کسانی که به شکل مستمر یعنی هر 3‌ماه یک‌بار خون می‌دهند حجم  خون(500 سی سی) خارج شده از بدن آنها در 16تا 18ساعت تأمین می‌شود. همچنین گلبول‌های سفید و قرمز بین 2تا 4هفته تأمین می‌شود. وقتی خون می‌دهیم بلافاصله مغزاستخوان ما که مرکز تولید گلبول قرمز است شروع به تولید گلبول‌های قرمز جوان، چابک و پرقدرت می‌کند و این گلبول‌ها جایگزین گلبول‌های قرمز کهنه می‌شوند. گلبول‌های قرمز جوان اکسیژن و مواد معدنی مورد نیاز قسمت‌های مختلف بدن را به سرعت به آن قسمت‌ها منتقل می‌کنند و به این ترتیب انسان احساس شادابی و سلامتی می‌کند.

کسانی که به شکل مستمر خون می‌دهند خود را در برابر بیماری‌های عروقی، دیابت، کلیوی، ریوی، بالا رفتن چربی و قند، لخته‌شدن خون، سکته‌های مغزی و قلبی و همچنین فشار خون بیمه می‌کنند و به‌طور طبیعی کسی که به این امراض مبتلا نشود عمر طولانی همراه با سلامت خواهد داشت. بیماران مبتلا به هموفیلی، تالاسمی و سرطان خون که شیمی درمانی می‌شوند از بیمارانی هستند که نیاز شدید به خون دارند و در ماه‌هایی مثل‌ماه مبارک رمضان با کاهش اهدای خون جان این بیماران به خطر می‌افتد. دنیای پزشکی با همه پیشرفت‌هایی که داشته و موفقیت‌هایی که در پیوند اعضا و همچنین ساخت اعضای مصنوعی داشته است اما هنوز نتوانسته جایگزینی برای خون پیدا کند و منابع تأمین خون در جهان خود انسان‌ها هستند. اعتقادم این است که اهدای خون 2روی یک سکه است که یک روی آن کار مقدسی است و باعث نجات چند بیمار از مرگ می‌شود و روی دیگر آن تضمین سلامت جسم و روح انسان و شادابی.

  • m2. gh

نظرات  (۴)

  • اَسی بولیده
  • چه کار خوبی:)
    شک نکنید با زنش دعواش شده بوده :دی
    پاسخ:
    اره بنده خدا دلم براش سوخت :))))
  • فروغ حیدری گوجانی
  • پست مفیدی بود
    عالی
    پاسخ:
    موفق باشی فروغ عزیز
    خواهش
  • پنجره ی خیس
  • احسنت...
    منم مدتهاست در فکرش هستم اما تنبلی می کنم.
    بابت اطلاعات خوبی که در مورد نتایج خوب اهدا خون نوشتید نیز ممنونم.
    مفید بود.
    پاسخ:
    تنبلی نکنید شاید این خون شما یک نفر رو نجات بدهد . :))))
    خواهش 
  • پروانه شیخ
  • با سلام بر شما دوست عزیز
    پست بسیار جالب و آموزنده ای بود چون از همه گذشته بچه های هموفیلی نیاز مبرمی به خون دارند با این کار کمک بزرگی به آنها خواهیم کرد.
    پاسخ:
    سلام دوست عزیز و گرامی 
    ممنونم، 

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">